0–2. luokkalaisten oppimiskokonaisuudet
Aloittelijan oppimiskokonaisuudet ja tehtävät sopivat kaikille. Aiempaa kokemusta ei tarvita. Aloittelijan tehtävistä on hyvä aloittaa ja edetä taiturin ja supertaiturin tehtäviin.

Arjen apuri -robotti
Mikä mättää? Onko sulla ongelma? Onko arjessasi jokin ongelma, haaste tai pulma, mihin kaipaisit parannusta?
Avaruusseikkailu – toiminnallinen ilmiölähtöinen työpajaseikkailu
Lapset tutustuvat avaruuteen liittyviin ilmiöihin monialaisesti eri oppiaineita hyödyntäen.

BEEBOT-KAUPUNKI
Projektin tavoitteena oli suunnitella Beebot-kaupunki. Lapset ideoivat, suunnittelivat ja rakensivat ryhmässä Beebot-kaupungin. He pohtivat millaisia asioita rakennettuun ja rakentamattomaan kaupunkiympäristöön kuului (mm. rakennuksia, kulkuvälineitä, kylttejä, puita ja pensaita). Kaupungin ideoinnissa kiinnitettiin huomiota kierrätysmateriaalien käyttöön. Käytiin tutustumassa varhaiskasvatusyksikön lähiympäristöön ja retken aikana kerättiin lähimetsästä materiaalia kaupungin rakentamiseen. Kaupunki rakennettiin ryhmä / parityöskentelynä Beebot-alustan päälle.
Geometrisiin kuvioihin tutustuminen
Harjoittelimme ekaluokkalaisten kanssa tunnistamaan erilaisia geometrisia tasokuvioita, sekä luomaan uusia muotoja niiden avulla.

Greenscreen harjoitus – ”Matkakertomus” (AI, KU, TVT)
Oppilaat tuovat kouluun oman pehmolelunsa ja äidinkielen vihkoihin ideoidaan tarina, joka alkaa esim. ”Eräänä päivänä kuulin huoneestani omituista rapinaa."
Kaupunkiprojekti
Kaupunkiprojekti on oppimiskokonaisuus, jota voidaan soveltaa hyvin vapaasti eri luokka-asteilla ja eri taitotasoilla.
Kestävä kehitys: Kodin ja koulun ekotekoja
Tutkitaan ja keksitään konkreettisia keinoja, joilla voimme säästää energiaa kotona ja koulussa.

Kestävä kehitys: Ruuan matka lautaselle
Mistä ruoka tulee? Tarkastele mistä ruoka tulee esim. puuro, maito, nakki, pinaattilettu. Selvitetään ruuan tuotantoketju.

KOODAAMISEN JÄLJILLÄ
Tehtävänä oli ensin etsiä ja tutkia huoneesta löytyviä eläinten jälkiä. Jälkien vieressä oli arvoitus helpottamassa tunnistamista ja QR-koodin takaa löytyi eläimestä lisätietoa ja video. Tämän jälkeen lapset saivat yksin tai parin kanssa suunnitella oman mielikuvitus metsän eläimensä paperille luonnostelemalla. Omia metsän eläimiä sai lähteä toteuttamaan muovailemalla, sekä hyödyntämällä kierrätysmateriaalia. Eläimet nimettiin ja lapset saivat kertoa eläimistä asioita kuten, mitä ne syövät, minkä kokoisia ne ovat, millainen jalanjälki sillä on, missä se asuu, miten se talvehtii yms. Ulkona koodaaminen toteutettiin kaverin kanssa yhteistyössä: toinen oli robotti ja toinen ohjasi robottia ruudukolla eläinten luota oikeiden jälkien luokse.

TULIVUORI-PROJEKTI
Lapset ideoivat ja rakensivat pienryhmissä (3–4 lasta) tulivuoren erilaisia materiaaleja hyödyntäen, sekä toteuttivat tulivuoren purkauksen (tiedetutkimus). Tulivuori-projekti on laaja-alainen oppimiskokonaisuus, jota voidaan soveltaa eri ikä- ja taitotasoilla. Tulivuoren toteuttaminen voi olla osana laajempaa projektia tai yksittäinen projekti, joka voidaan toteuttaa sisällä tai ulkona esim. luonnonmateriaaleja hyödyntäen: lumi, hiekka jne.
Tähkäpään pako
Kirjallisuuteen liittyvä jakso, jossa kirjoitetaan uudelleen Tähkäpää-sadun ratkaisu. Lasten tehtävänä on luoda ja rakentaa pakokeino tornista.
Unelmien rimppa
Oppilaat suunnittelivat ja rakensivat pääasiassa kierrrätysmateriaalista suunnitelmansa pohjalta Unelmien välitunti -telineen/-tilan.

Ystävysten mäenlasku
Kokonaisuus on osa Ystävien aapisen ystävysten talvea. Papu, Ulla ja Aamos laskevat talvella mäkeä. Mäen laskemista varten he tarvitsevat kelkat.